fbpx

Solis alkatrész, német és japán hátszéllel

Az indiai Solanika International célja, hogy a Solis márka a világ legismertebb és legtöbbet forgalmazott traktorjai közt tartsák számon. Az elmúlt években az európia piacon folyamatosan növekvő eladások, és a tény, hogy már 33 európai országban rendelkeznek képviselettel újabb lépésre ösztönözte a gyárat.

A Solis-Yanmar együttműködés nem újkeletű: Ázsiában és Dél-Amerikában már hosszú évek óta kéz a kézben dolgoznak.

A németországi Rothenburgban komoly fejlesztések folynak. A Yanmar német leányvállalata központi európai alkatrész ellátóközpontá fejleszti az eddig sem kis raktárát. Az új épületszárnyban pedig helyet kapnak a Solis alkatrészek is.

Gyakori- és jogos kérdés egy ázsiai termék esetén, hogy milyen a termék támogatása. A Solis esetében erre a kérdésre eddig is megnyugtató választ adhattunk, hiszen a kiszolgálás nem volt rosszabb az európai gyártóknál. Persze minden hol előfordulnak csúszások – ahogy a közelebbi beszállítóink esetében is megtörténik időnként.

Az igazán minőségi változást a Yanmar adja az alkatrészellátásban. Professzionális kiszolgálórendszerükkel eddig is hatalmas tömegeket szolgáltak ki Yanmar és Terex alkatrészekkel. Az új bővítésnek köszönhetően még szélesebb rétegnek lesznek képesek rendelkezésre állni. Például a folyamatosan bővülő Solis tulajdonos- és kereskedői körnek.

Az indulás

Örömmel jelentjük, hogy ez éles próba üzem elindult. Az alkatrészek folyamatosan érkeznek Indiából Németországba, így a már itt felhalmozott készletről elkezdődött a kiszolgálás is.

Ez kézzel foghatóan annyit jelent, hogy akár 1 munkanapon belül kezünkben foghatjuk a szükséges alkatrészeket.

A teljes rendelkezésre állás 2019. április 1-től (reméljük nem tréfa) várható. A Yanmar bevallása szerint eddigre érkezik meg a maradék, még szállítás alatt lévő készlet – illetve eddigre tudják a raktárba betölteni azt.

Hogy biztosítsanak minket – hivatalos Solis kereskedőket – a rendszer működőképességéről, meginvitáltak minket egy üzemlátogatásra is.

A német és a japán professzionalizmus egyből megmutatkozott, ahogy a raktárba és szervezettségükbe betekintést nyertünk. A kiszolgálás és annak előkészítése minden részlete kidolgozott és tökéletes. Kezdve az alkatrészek elhelyezésével: méret és gyakoriság szerint, egészen a számítógép által megtervezett begyűjtési útvonalig.

A konferenciát és az új rendszer bevezetését nem is szervezhették volna máshova, mint a raktár melletti megelevenedett középkori német kisvárosba: Rotheburg ob der Tuberbe

Solis – Yanmar alkatrész raktár konferencia képekben: