fbpx

Traktortuning

Az autók, teherautók , munkagépek és  traktorok és kombájnok esetén a gyártók adott teljesítmény fölé méretezik az erőátviteli rendszer részeit (kb. 30%-kal nagyobb teljesítményre) így „túlterhelés” esetén sem jelentkezhetnek problémák.

Ezt a motorokban rejlő kihasználatlan teljesítmény tartalékot teszi kihasználhatóvá a tuningok, melyek elsősorban az elektronikusan vezérelt adagolókkal rendelkező motorokhoz és a common rail motorokhoz alkalmazható lehetőségek. Szántóföldi teszteken már bizonyítottak, segítségükkel 10-20%-al nőtt a motorok teljesítménye és 12-25%-al a nyomaték.

A teljesítmény növelés  megváltoztatja a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, az égéstérbe érkező levegő mennyiségét, illetve a turbó nyomását. Ezáltal az égés egyrészt jobb hatásfokú lesz (optimalizálják az égést), másrészt a beérkező többlet üzemanyag mennyiség hatására nagyobb teljesítmény érhető el. Nagyobb lesz a motor teljesítménye  (kW), valamint nagyobb nyomaték leadására lesz képes , mely mellet nő a nyomatéki rugalmasság. A motor alacsonyabb motorfordulatszámon is képes leadni a kívánt teljesítményt és alacsony motorfordulaton is nyomatékos lesz a motor.   

Tuningvásárlás esetén célszerű fékpadon előtte-utána tesztet végezni, így mind az ügyfél, mind a szerviz megbizonyosodik a tuning hatásáról-mértékéről.

Cégünknél kétféle tuninggal tudunk szolgálni, a jól bevált chiptuninggal és a szoftveres motorvezérlő programozással.

Szervizünk mindkét tuningtípust kiszálással, próbapados méréssel elvégzi.

További információért keresse kollégáinkat!