A Moro Aratri eke első bemutatkozása hazánkban a 2015-ös Agrárgép Show-n történ. Akkor még csak szemrevételezhette a hazai közönség a gépet. Azóta már megkezdődtek a tesztek is, túl vagyunk több próbán is.
Kezdetnek 3 eke érkezett be, 3-4 illetve 4+1 fejes kivitelben, 2 mechanikus fogásállítású és egy hidraulikus fogásállítású.
A bemutató körútra mondhatni természetesen a 4+1 fejes Warrior PNT14A hidraulikus fogásállítású ekét vittük el. Ennek szereltsége:
- réselt kormánylemez
- előhántoló
- beforgató
- tárcsás csoroszlya
- világítás
- kombi kerék
- nyírócsavaros ekefej biztosítás
- Gerendely: 120*150*10 mm- es
- Szabad hasmagasság: 85 cm
- Ekefej távolság: 100 cm
Amiben különbözik: kettős támkerék
Különlegessége az, hogy a Moro nem hagyományos átforduló támkerékben gondolkodik, mivel ez minden átfordításkor nagyot ránt a gépen, és emiatt ez hibaforrás is, bár igény esetén ezzel a megoldással is elérhetőek ekéik. A bemutatott gép az egyedi kettős támkerékkel rendelkezik, azaz mindkét oldalon van egy támkerék, mely a szállításhoz is használható. A kerekekhez csatlakozik egy-egy munkahenger, melyek segítségével szállításhoz a kerekek befordíthatóak a gép „alá”. Ez a megoldás nemcsak, hogy kisebb kopással használható, de szállításkor nagyfokú stabilitást ad a gépnek. felhasználók szerint olyan vele közlekedni, mintha egy pótkocsit húznánk.
A bemutatók alkalmával az eke különböző gyártmányú/teljesítményű traktorokkal volt üzemeltetve, ezáltal is információkhoz jutottunk az ekéről. Talajviszonyoktól függően 200Le körüli erőgép már elegendő az üzemeltetéshez.
A próbák után nyugodt szívvel jelentjük ki, hogy az eke egyaránt jól teljesített a Sümeg körüli, kötött agyagos és az Újfehértó körüli löszös, homokos talajokon is.
Moro Aratri eke termékkatalógus (angol)
Az ekét beneveztük az Országos Szántóversenybe is, a Hort Mg. Szövetkezet színeiben Barócsi Lajos versenyzett vele, aki mindössze 5 ponttal maradt le a dobogóról, mentségére szóljon, hogy a traktor/eke kombinációt a verseny előtt mindössze egy nappal tudtuk a rendelkezésére bocsátani.
A másik két eke is be lett fogva próbákra a szezon kezdetével, ezek is nagyon jól vizsgáztak, szép egyenletesen egyforma barázdákat képeztek.
A 3 fejes Step TRV6A kivitel felszereltsége:
- préselt kormánylemez
- előhántoló
- beforgató
- tárcsás csoroszlya
- támkerék
- nyírócsavaros ekefej biztosítás
- Gerendely: 120*120*8 mm-es
- Szabad hasmagasság: 80 cm
- Ekefej távolság: 100 cm
- mechanikus fogásállítás
A Moro ekék a nagynevű márkákhoz képest kopásállóságban és munkaminőségben nem, vagy alig maradnak el azoktól, viszont 20%-al alacsonyabb árszinten vannak